Saturday, June 18, 2011

Ukays – Tergamak kau

Ukays – Tergamak kau





Walaupun esok ada mentari,

Apakah secerah hari ini,

Harap begitulah dan moga mudahlah,

Perjalanan hidupku…

Berat benar langkah,

Rela dalam basah,

Yang aku harap – harapkan tak kesampaian…



Ku tinggalkan semalam yang indah,

Sememangnya itu tak ku duga,

Lamanya berkasih,

Indahnya berjanji,

Sanggup sehidup semati..

Ucapan semalan kini berlainan,

Kau yang dulu ku kenali menjadi duri…



Tergamaknya hati mu sayang menciptakan luka pada aku yang setia,

Dahulu kau bisik kalimah walau apa terjadi kasih tak berubah….

Mungkin tika itu aku berharta…

Cahya cinta mu bersinar rekaan cuma…



Mengertilah ku kini kasih sayang sekarang semuanya memandang kebendaan,

Andainya kedaifan dan rupa pula kurang,

Tiada siapa sudi memandang walau sebelah mata,



Begitulah aku ini kau umpamakan,

Dikaca matamu aku…Menyusahkan..

Tergamak kau…

1 comment:

  1. ion titanium hair color - Indian Art
    Find quality Indian art. Indian Art. titanium edc I am a designer and enjoy playing with titanium cost beautiful Indian art and paintings, titanium properties especially my best titanium flat iron work trekz titanium pairing at a

    ReplyDelete